Pas de lettergrootte aan:

Klachtenprocedure

 

Een probleem serieus uitpraten

Medewerkers van de afdeling Doelgroepenvervoer in Hoorn regelen het vervoer namens de Westfriese gemeenten. Er kan er wel eens iets mis gaan. Dat moet dan zo snel mogelijk worden opgelost. Meestal kan een telefoontje al een oplossing bieden. Soms lukt dat niet. Het probleem kan te ingewikkeld of te groot zijn. Het moet dan op een andere wijze worden opgelost. Hoe pakken wij dit aan?

 

Een klacht indienen

Als u niet tevreden bent over de oplossing die de afdeling Doelgroepenvervoer heeft geboden, kunt u een klacht indienen bij deze afdeling. Ouders/verzorgers of de leerlingen zelf kunnen een klacht indienen. Kunt u dit niet zelf dan mag iemand anders dit voor u doen.

Let wel: Dit protocol is niet van toepassing op de toelating tot of de verwijdering uit het vervoer en de betaling van financiële bijdragen. Hiervoor geldt een andere procedure. Dat zijn namelijk beschikkingen in de zin van de Algemene Wet Bestuursrecht. Informeert u hiervoor bij uw gemeente, afdeling leerlingenvervoer.



Op welke wijze kan een klacht worden ingediend?

Een klacht moet schriftelijk of per mail worden ingediend.
Uw klacht kunt u sturen naar: afdeling Doelgroepenvervoer, Postbus 603, 1620 AR in Hoorn.
Een klacht mailen kan ook: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.



Wanneer krijgt u bericht over uw klacht?

U krijgt binnen een week bericht van de afdeling Doelgroepenvervoer.
Heeft u binnen deze week geen bericht ontvangen, belt u dan even (0229-252200).



Behandeling van de klacht

U krijgt de gelegenheid uw klacht mondeling toe te lichten. U ontvangt hiervoor een schriftelijke uitnodiging. Alle partijen die bij de klacht betrokken zijn worden uitgenodigd. Dit kunnen zijn: Een medewerker van de afdeling Doelgroepenvervoer, de vervoerder, de chauffeur, de school en de gemeente. Welke personen er uiteindelijk worden uitgenodigd hangt af van de aard van de klacht. Er wordt een verslag opgesteld van de klachtenbehandeling. U kunt dit verslag opvragen.



Niet tevreden over de afwikkeling?

Indien u niet tevreden bent over de afwikkeling van de klacht, kunt u telefonisch contact opnemen met de afdeling Doelgroepenvervoer.

De afdeling Doelgroepenvervoer (leerlingenvervoer) behandelt elke klacht zorgvuldig en houdt daarbij de privacy van de bij de klacht betrokken personen scherp in de gaten. Over uw klacht wordt niet met mensen gepraat die er niets mee te maken hebben. De klachtencommissie kan bij iedereen die bij het leerlingenvervoer is betrokken informatie inwinnen. Het inwinnen van informatie mag niet in strijd zijn met beroepsgeheim of privacy. Klachten worden geregistreerd. Op deze registratie is de Wet Bescherming Persoonsgegeven van toepassing. Betrokkenen bij de klacht kunnen de schriftelijke informatie inzien.